星期日, 九月 20, 2009

迟来的Selamat Hari Raya + Meeting Mr.Harimau *-*

My fellow Malay Muslim friends are celebrating Hari Raya.

During these few days, there will be open-house as to welcome visitors from all races. Visitors will be served with different type of favorite Malay dishes.

Hari Raya Aidilfitri is the Malay term for the Muslim festival of Eid ul-Fitr.

The main greeting is "Selamat Hari Raya". The term "Hari Raya" literally means "Day of Celebration".

Hari Raya always bears with full meaning of thanks giving and forgiving. The Muslims offer their thanks to God and the elders meanwhile also request to be forgiven for all their wrong doing in the past. It is a time to reconcile and renew relationships with others.


Photobucket
Pictures showing decorations at KLCC for Hari Raya. The theme for this year is "celebrate Hari Raya in Lat's style!"

Lat is a well known Malay cartoonist in Malaysia.His cartoon characters portray the colorful lives and unique blend of Malaysian multi-racial society.

I had an opportunity to take pictures at KLCC with those delicate Lat's characters and the 'Kampung house' after having lunch with my friend, last Friday.

虎哥,(他说‘阿虎’是网名,见面了喊他真名,可是我喊习惯‘虎哥’了,改不了啦!)尽责的导游一名。星期五飞韩国之前,中午来KLCC找我吃午饭。

都不用多说什么了。老朋友了(哈哈),虽然第一次见,我们早早以前都plan了第二次见面了。

下次我要带他们一家三口去看3D电影。^_^ 我能看见奇异果和虎嫂了!

谢谢虎哥陪我吃我想吃了很久的Nando's,拍我想拍很久的Hari Raya装饰照片。

匆匆忙忙的短聚(aik,KLCC是约我吃饭的胜地哦,可是我要run out of idea which restaurant to go now!),没能好好招待,希望虎哥不要介怀!有朋自远方来,而且你这几年来帮了我很多大大小小的忙,我都点滴记在心头呢。

虽然我们不是Muslim啦,不过这辑照片,很有纪念性。





看了15Malaysia,谁能否认大马不是个让人又爱又恨的国家呢~
Kita anak Malaysia~
Photobucket
拿到这张Touch-N-Go卡我可乐开怀了~ =)

老土也要说一句,
马来同胞过年,也是我过年;
印裔同胞过年,也是我过年;
我过农历年,也是大马同胞们过年~


我在公司里和好几位马来同事道Selamat Hari Raya了~(相信我,我中学毕业以后已经没有说过这句话了!)

虽然觉得0%有马来同胞在看我的博客,还是要祝贺大家Selamat Hari Raya~!

没有评论:

This page Copyright ©

SookYing 2009